ژست عکاسی مردانه

چند ژست عکاسی مردانه

معرفی بهترین ژست‌های عکاسی برای آقایان

اکثر افراد در زمان عکاسی، خواهان عکس‌هایی بی نظیر و بی‌عیب و نقص هستند. ژست‌های بسیاری وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آن یک عکس زیبا و چشم نواز داشته باشند. معمولاً آقایان در زمان عکس گرفتن راحت نیستند، این موضوع بر روی کیفیت عکس تاثیر بسزایی دارد. پروسه عکاسی باید همراه با راحتی فرد انجام شود که نتیجه خوبی به دست بیاید. ما در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با بهترین ژست‌های عکاسی برای آقایان مطالبی را برای شما عزیزان بیان کنیم، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با انواع ژست­های عکاسی مدرن آشنایی لازم را پیدا کنید.

ژست مردانه ایستاده

ژست‌های ویژه عکاسی برای آقایان

 

برای عکس گرفتن از آقایان ابتدا باید ایده و برنامه به طور کامل مشخص شود، زیرا آن‌ها با دانستن این موضوع اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و راحت‌تر با عکاس ارتباط برقرار می‌کنند. آقایانی که می‌خواهند یک عکس خوب داشته باشند و یا در یک مراسم خاص، خوب به نظر برسند باید نحوه ژست گرفتن را به خوبی یاد بگیرند. نحوه قرارگیری کل بدن، دست‌ها و صورت از فاکتورهای اصلی ژست گرفتن است.

 همانطور که می‌دانید نحوه ژست گیری آقایان با خانم‌ها کاملاً متفاوت است، آقایان همیشه تمایل به انجام کاری دارند که کاملا مشخص است، بنابراین بهترین کار برای تنوع در ژست‌های عکاسی استفاده از دست‌ها است. در همین حین برای جلوه دادن بیشتربه عکس باید نحوه قرار گیری صورت و شانه‌ها نیز با حرکات دست هماهنگ شود؛ در ادامه ژست گرفتن در عکاسی مردانه را به شما آموزش می‌دهیم :

ایستادن به صورتی که شانه‌ها روبروی دوربین باشد

اگر بخوایم درباره بهترین ژست‌های عکاسی برای آقایان صحبت کنیم جالب است بدانید که عکاسی از آقایان باید به گونه‌ای باشد که قدرت آن‌هارا نشان می‌دهد؛ به این منظور شانه‌های آقایان باید دقیقا روبروی دوربین قرار بگیرد. اگر شانه‌ها نسبت به دوربین زاویه داشته باشند، هیکل آن‌ها ریزتر و باریک‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین آقایان باید در راحت‌ترین حالت ممکن روبروی دوربین قرار بگیرند. به منظور ژست گرفتن و داشتن عکسی زیبا بهتر است شانه‌های خود را به اندازه  ۵ سانتی متر رو به جلوخم کنید، با انجام چنین کاری شانه‌ها در عکس بزرگتر از حد معمول دیده می‌شود؛ البته باید بدانید که رو به‌روی دوربین ایستادن تنها راه عکس گرفتن از آقایان نیست، گاهی اوقات آن‌ها می‌توانند با زاویه دادن به شانه‌ها از بغل نیز عکس خوبی داشتهباشند.

 

شکم خود را محکم نگه دارید

معمولا آقایانی که شکم دارند، همیشه به دنبال مخفی کردن آن در زمان عکاسی هستند.اقایان برای ژست گرفتن باید ماهیچه‌های شکم خود را منقبض کنند و ان را محکم نگه دارند که  در عکس هیکل ان ها متناسب به نظر برسند. البته باید این کار به گونه‌ای انجام شود که غیر طبیعی به نظر نرسد، آقایانی که در زمان ژست گرفتن شکم خود را مخفی می‌کنند، کمرآن‌هاباریک‌تر و قفسه سینه به سمت جلومتمایل می‌شود.

 

نحوه قدم زدن طبیعی در عکاسی

بیشتر آقایان در زمان قدم زدن از خود عکس می‌گیرند و در اکثر اوقات عکس آن‌ها غیر طبیعی به نظر می‌رسد. نحوه ژست گرفتنطبیعی در عکاسی به این صورت است که پا عقب به طور کامل بر روی زمین باشد وانگشت‌های پای جلویی حدود ۲ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشند، در این ژست باید سر و صورت صاف نگه داشته شود.دست‌ها نیز به تناسب پاها باید هماهنگ شوند، از این رو یک دست باید کمی به سمت جلو و دست دیگر به سمت عقب باشد.

 یکی دیگر از نکاتی که باید برای فهمیدن بهترین ژست‌های عکاسی برای آقایان دقت کرد، طول گام است. اندازه بین هر دو پا باید به گونه‌ای باشد که فرد در حالت عادی گام برمی‌دارد؛ رعایت این نکته در ژست قدم‌زدن بسیار تاثیرگذار است و به آقایان کمک می‌کند عکسی زیبا و طبیعی داشتهباشند.

ژست مردانه در حال راه رفتن

ژست قدم زدن زیبایی شما را دو چندان می‌کند

 

نحوه صحیح تکیه دادن به دیوار

امروزه ژست گرفتن در موقعیت تکیه دادن به دیوار یکی ازمحبوب‌ترینژست‌های عکاسی است. برای داشتن یک عکس زیبا با ژست تکیه دادن به دیوار باید نکاتی همچون نحوه قرارگیری پشت و یا شانه‌ها به دیوار ونحوه صحیح قرارگیری زانوها حالت دست‌ها توجه کرد. آقایان می‌توانند پشت خود را به طور کامل به دیوار بچسبانند و یا شانه‌های خود را به دیوار تکیه دهند. وقتی که پشت به طور کامل به دیوار چسبیده است، یکی از پاها باید صاف بر روی زمین و دیگر به صورت خم به دیوار متکی باشد. زانویی که به سمت دیوار خم شده است نباید زاویه‌ای تند را ایجاد کند؛ قرارگیری دو پا به صورت موازی در کنار یکدیگر، وقتی که پشت کاملا به دیوار چسبیده است ژستی کاملا غلط است.

 

نحوه صحیح قرار گرفتن دست‌ها در جیب

همانطور که می‌دانید ژست گرفتن اعتماد به نفس بسیاری را به افراد می‌بخشد؛ نحوه قرار گرفتن دست‌ها در جیب بسیار بر روی زیبایی عکس تاثیر گذار است و جز ژست‌های کلاسیک به شمار می‌رود.قرار دادن دست‌ها در جیب بیانگر احساس خونسردی و اعتماد به نفس است. آقایان می‌توانند تمام دست و یا نیمی از ان را در جیب فرو کنند. انگشت شست دستی که نیمی از آن بیرون است، می‌تواند به منظور زیبایی بیشتر بر روی حلقه کمربند تکیه کند. یکی از مزیت‌های این ژست این است که آقایان می‌توانند دست دیگر خود را در بین موها یا بر روی شانه مخالف بگذارند.

 

ژست دست در جیب مردانه

نمونه از ژست دست در جیب

 

نحوه صحیح قرار دادن دست بر روی صورت

برای گرفتن عکس‌های از بهترین ژست‌های عکاسی برای آقایان باید تکنیک‌هایی را رعایت کرد. یکی از تکنیک‌های ژست گرفتن استفاده از دست‌ها است. بعضی از آقایان می‌خواهند در زمان عکس انداختن متفکر و ریلکس به نظر برسند.قراردادن دست بر روی صورت می‌توانند به صورت گوناگونی شکل بگیرد، برای داشتن ژستی مناسب می‌توانید انگشت اشاره و شست را در قسمت چانه  و یا این که تمام انگشت‌های خود را در قسمت گونه‌ها قرار دهید، سعی کنید دست‌های خود را به هر حالتی که با ان احساس راحتی می‌کنید شکل دهید.

 

ژست گرفتن با کراوات

معمولا آقایانی که از تیپ‌های رسمی استفاده می‌کنند، مایلند با کراوات ژست بگیرند. ژست گرفتن با کراوات ظاهری کلاسیک و درجه یک را به افراد می‌بخشد؛ برای این کار تنها کافی است که انگشت اشاره و شست را بر روی گره کراوات قرار دهید. نیازی به حرکت دادن کراوات نیست؛ برای بهتر کردن این ژست باید دست دیگر تا نیمه کراوات بالا بیاید.

 

ژست با کراوات

ژست با کروات شخصیت بالایی از شما نشان می‌دهد

 

 

ژست دست به سینه

معمولاً آقایانی که قصد دارند خود را جدی نشان دهند، در زمان عکس گرفتن بازوهای خود را می‌بندند. دست به سینه ایستادن باید کاملاً طبیعی و نرمال باشد؛ برای نزدیک کردن این ژست به مدلینگ و فشن بهتر است که دست‌ها در زیر بازو مخفی نشود. مشخص بودن دست‌ها احساس مثبتی را به بیننده منتقل می‌کند، برای تنوع بیشتر می‌توانید یک دست را رها کرده و با دست دیگر بازو مخالف را بگیرید. با این ژست آقایان می‌توانند شکم و اندام میانی خود را مخفی کنند. باز کردن گارد در زمان عکاسی حس مثبتی را به بیننده عکس القا می‌کند.

 

طرز صحیح نگاه کردن

در هر ژست، نحوه نگاه کردن بسیار تاثیرگذار است. معمولاً چشمان کاملاً باز برای آقایان مناسب نیست، بهتر است پلک‌های پایین کمی جمع شود و طرز نگاه کمی متمایل باشد؛ این کار باعث می‌شود که در نگاه یک احساس توجه عمیق توام با اعتماد به نفس و وقار شکل بگیرد.

طرز نگاه کردن هنگام عکاسی

طرز صحیح نگاه کردن هنگام تصویر برداری

چانه خود را به سمت جلو بگیرید

زمانی که افراد در حالت عادی هستند، به طور معمول دچارغبغب می‌شوند و پوست زیر چانه آن‌ها جمع می‌شود؛ برای جلوگیری از این کار بهتر است سر خود را به سمت جلو بگیریدکه در عکس گردن کشیده‌تر نشان داده شود. به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان سر خود را به سمت بالا نگیرید، مشخص شدن سوراخ‌های بینی جلوه ی نا مناسبی را به عکس می‌بخشد. هدف از ژست گرفتن،زیباتر کردن عکس است، بنابراین اگر جلو آوردن چانه نمای خوبی به دست شما نمی‌دهد باید سعی کنید گوش خود را کمی به سمت دوربین متمایل کنیدانجام این کار به صاف شدن سر در عکس کمک می‌کند.

خندیدن با نشان دادن دندان‌ها

برای بهتر شدن تصاویر و یافتن بهترین ژست‌های عکاسی برای آقایان به شما توصیه می‌کنیم که در زمان عکس گرفتن حتماً لبخند بزنید به‌گونه‌ای که کمی از دندان‌ها مشخص باشد. لبخند زدن در عکس باید طبیعی به نظر برسد، کش آمدن بیش از حد لب‌ها جلوه زیبایی به چهره نمی‌بخشد؛ در این کار رعایت حد بسیار مهم است. به منظور زیباتر شدن عکس همیشه در عکس لبخند را فراموش نکنید ولب‌های خود را کاملاً نبندید.

 

نگاه کردن به پشت دوربین

برای طبیعی‌تر شدن عکس بهتر است به به دوربین نگاه نکنید. هر کسی بنا به سلیقه خود می‌تواند زاویه سمت راست، چپ و پایین دوربین را در نظر بگیرد. عدم توجه به دوربین حالتی تفکرآمیز را به افراد می‌بخشد.

 

حرف آخر...

توی سایت قابانا شما میتونین عکسهاتون رو به بهترین شکل و با تنوعی بسیااااار زیاد و جذاب قاب و یا اول چاپ و بعد قاب کنید و از دیدنشون لذت ببرید.

اکنون شما با انواع ژست­های عکاسی آشنایی پیدا کرده­اید و می­دانید برای گرفتن یک عکس جذاب چگونه و از چه المان های جذابی استفاده کنید، اگر علاقه دارید تا با انواع ژست­های بانوان برای عکاسی آشنایی داشته باشید شما می­توانید از دیگر مقالات ما با موضوعات "چند ژست دخترانه" و همچنین "عکاسی از کودکان"بازدید کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید