جای آینه در خانه

جای آینه در خانه

فکر نمی­کنم کسی در این جهان هستی باشد که یک قاب آینه در منزل خود نداشته باشد. مطمئنا همه ما روی دیوار خانه، درون کشو و یا کیف خود آینه داریم و مرتبا از آن استفاده می­کنیم بدون اینکه جدی­ اش بگیریم. آینه­ ها کاربردهای بسیار فراوانی دارند که حتی می­توان از آن­ها به­ عنوان یک اکسسوری در منزل خود نیز استفاده کرد. اگر تا پایان با ما همراه باشید نکات بسیار مهمی در مورد آینه­ ها به شما خواهیم گفت.

تاریخچه آینه

اولین آینه­ های مورد استفاده بشر به احتمال زیاد آب­های ساکن در یک نوع ظرف بوده است. آینه­ های اولیه از صیغل سنگی مانند ابسیدین که یک سنگ شیشه­ ای آتشنفشانی است و به ­طور طبیعی در طبیعت یافت می­شود، ساخته شده است. نمونه آینه­ های ابسیدین که در ترکیه امروزی یافته شده قدمتی بیش از 6 هزار سال قبل از میلاد مسیح دارد. آینه­ های مسی براق در بین­ النهرین حدود 4 هزار سال قبل از میلاد و در مصر باستان حدود 3 هزار سال قبل از میلاد ساخته شده­اند. در آمریکای مرکزی و جنوبی از 2 هزار سال قبل از میلاد آینه­ های سنگی قدمت دارند.

اولین آینه ساخت بشر

 

قاب آینه قدمتی بسیار طولانی دارد.

 

قاب آینه که امروز به راحتی در دسترس شما است، پیشینه­ ای تاریخی و قوی به همراه خود دارد. بعد از آن برای ساخت آینه­ ها از برنز، مس، نقره و دیگر فلزات اینچنینی استفاده می­کردند. در چین آینه­ های برنزی حدود 2 هزار سال قبل از میلاد تولید می­شده­ اند. این آینه­ های فلزی تا قرون وسطی در اروپا حضور داشته و مورد استفاده قرار می­گرفته­ اند. فلز اسپکولوم یک آلیاژ از مس و قلع است که انعکاس بسیار خوبی دارد و تا چند قرن پیش برای آینه مورد استفاده قرار می­گرفته است که منشا آن­ها به چین و هند باز می­گردد.

البته آینه ­هایی که از این فلز ساخته می­شدند، تولید بسیاری سختی داشتند و تنها متعلق به ثروتمندان و اشراف­زادگان بودند. آینه­ های فلزی معمولی خیلی زود لکه­ دار می­شدند و نیاز به صیغل داشتند. همچنین آینه­ های برنزی انعکاس بسیار کمی داشتند و رنگ­ها را نشان نمی­دادند و مدل­های سنگی از این نظر از آن­ها بدتر و ضعیف­تر بودند. با تولید شیشه­ های آهک و دمیدن شیشه، ازآن برای ساخت آینه در قرن 1 میلادی استفاده شده است. دانشمند رومی، پلینی بزرگ، ادعا می­کرد که صنعتگران در لبنان امروزی آینه­ های شیشه­ای می­سازند که در پشت آن­ها با لایه­ای از سرب و یا طلا پوشیده شده است. این قاب آینه اولیه به دلیل سطح مقعر و یا محدبی که داشتند تصاویر را با نقص نشان می­دادند. آینه­ های روکش شده با سرب بسیار نازک بودند تا از ترک خوردگی آن­ها جلوگیری شود.

آینه های قدیمی

 

تعدادی از آینه­ های قدیمی را می­بینید.

 

 

 

امروزه آینه­ ها اغلب با رسوب مرطوب نقره و گاهی نیکل و یا کروم از طریق آبکاری مستقیم روی بستر شیشه تولید می­شوند.

قاب آینه باید در کجای خانه باشد؟

آینه­ های منزل خود را در فضای مختلفی مانند نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و یا اتاق کودک خود می­توانید آویزان کنید که در هرکدام از آن­ها وجود آینه محیط را بسیار دلنشین می­کند. یک آینه روبروی یک پنجره که فضای بیرونی جذابی را منعکس می­کند، می­تواند توهم یک آینه دوم را ایجاد کند و بسیار لذت­بخش است. آینه­ ها می­توانند دقیقا نقطه کانونی یک فضا باشند و نور و زیبایی در خانه شما فراهم کنند. حال بیایید فضاهایی که آینه می­تواند در آن قرار داشته باشد را جزئی­تر نگاه کنیم.

  • سرویس بهداشتی: اولین جایی که برای آینه به ذهنتان می­رسد سرویس بهداشتی و حمام منزل است. برای زمانی که آرایش صورت خود را می­خواهید بشویید و یا ریش خود را بتراشید به یک قاب آینه نیاز خواهید داشت. پیشنهاد می­کنیم در این فضاها آینه را روی دیوار نصب کنید تا استفاده از آن آسان­تر باشد.

آینه در سرویس بهداشتی

 

در سرویس بهداشتی حتما آینه نصب کنید.

 

 

  • اتاق خواب: یک آینه تمام قد برای هر اتاق خوابی لازم است. اگر دیواری در اتاق خوابتان دارید که به قدر کافی بزرگ است آینه تمام قد خود را آنجا قرار دهید. در غیر این صورت می­توانید آن را به درب اتاق، کمد و یا حتی داخل کمد خود نیز نصب کنید. مطمئن شوید که آینه را با فضای کافی در جلو نصب کردید تا بتوانید عقب ایستاده و خود را در آن ببینید. البته شما می­توانید از آینه میز توالت خود نیز استفاده کنید. برای شانه زدن موها، آرایش کردن و آراسته شدن این آینه­ ها بسیار کاربردی هستند.

 

آینه در اتاق خواب

 

یک آینه قدی در اتاق خواب از واجبات است.

 

 

  • نزدیک درب ورودی منزل: این یک ایده فوق­العاده است. یک آینه در نزدیکی درب ورودی منزل خود نصب کنید که اگر یک میز زیبا و یا یک صندوقچه کوچک در زیر آن نیز قرار داشته باشد عالی­ تر هم می­شود. شما در آخرین لحظه قادر خواهید بود موهای خود را مرتب کنید تا بدون هیچ­گونه نقصی از خانه خارج شوید. یک گلدان زیبا زمانی که در قاب آینه شما منعکس می­شود نیز فضا را دلچسب­تر می­کند.

 

 آینه در حال منزل

نزدیک درب ورودی خود یک قاب آینه نصب کنید.

 

 

 

 

 

  • بالای شومینه: یک آینه خیره کننده نصب شده بالای شومینه گرما را به نشیمن شما اضافه می­کند. البته فضا را نیز برای شما بزرگتر نشان خواهد داد.

 

آینه بالای شومینه

 

قاب آینه بالای شومینه ایده بسیار خلاقانه­ای است.

 

 

 

  • روی میز: روی یک میزکه در فضای نشیمن خود قرار داده­اید نیز می­توانید یک آینه بگذارید. البته اگر استفاده از شمع و درخشش آن شما را به وجد می­آورد می­توانید از آینه به عنوان یک سینی استفاده کرده و شمع­ها را روی آن قرار دهید. با این کار تعداد شمع­ها و انعکاس نور آن­ها دو برابر می­شود.
  • روی بوفه و یا کنسول: وجود یک آینه روی بوفه و یا کنسول شما مجموعه­ای از زیبایی ­ها را به نمایش می­گذارد و حس خوبی را به شما القا می­کند.

 

آینه و کنسول

 

آینه روی کنسول فضا را بسیار دلنشین می­کند.

 

 

  • در یک راهرو بلند: در یک راهرو باریک و تاریک قرار دادن یک قاب آینه می­تواند به انعکاس نور کمک کرده و آن را جادارتر نشان دهد.

 

آینه در راهرو

 

حتما در راهروهای باریک و تاریک خود قاب آینه نصب کنید.

 

در تمامی این موارد اندازه و سایزی که انتخاب می­کنید و حتی شکلی که برای آینه خود در نظر می­گیرید در دکوراسیون داخلی شما تاثیرگذار است. در واقع یکی از موثرترین عنصر در طراحی داخلی شما آین ه­ها هستند که می­توانند فضای شما را به­ طور کلی تغییر دهند.

شما میتوانید با چند کلیک ساده در سایت قابانا، آینه مد نظر خود را در هر سایز دلخواهی و با هر فریمی که دوست دارید ست کنید، در شبیه ساز به صورت رایگان ببینید و بعد با خیال راحت خرید کنید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید