نقاشی هایپر رئال و ارتباطش با عکاسی

 هایپر رئال چیست؟

نقاشی هایپر رئال و ارتباطش با عکاسی

سبکی در دنیای نقاشی و مجسمه سازی به نام هایپر رئال که به فارسی واقع گرایی افراطی نامیده می‌شود، وجود دارد که بسیار به واقعیت نزدیک است، این سبک از نقاشی از هنر عکاسی الهام زیادی گرفته است، به طوری که شما به سختی می‌توانید تفاوت یک نقاشی هایپر رئال را با یک عکس تشخیص دهید. هایپر رئالیسم درواقع پیشرفتی در فتورئالیسم است که با کمک روش‌هایی خاص نقاشی زیبایی خلق می‌کند. اوایل اصطلاح هایپر رئال به جنبش‌های هنری در ایالات متحده و کشورهای اروپایی در سال‌های 1970 گفته می‌شد.

با توجه به پیشرفتی که در دنیای عکاسی رخ داده است و مجهز شدن بیشتر دوربین‌ها و لنزها، هنرمندان توانستند دقت خود را بالاتر ببرند و وضوح بهتری از یک تصویر را در دسترس داشته باشند. در ادامه درباره تاریخچه این سبک و نقاشان معروف در این زمینه خواهیم گفت.

کمی درباره تاریخچه هایپر رئال بدانیم

 

تاریخچه هایپر رئال

هایپر رئال (hyperrealism) که در زبان فارسی فرا واقعیت نیز ترجمه شده، جهشی در دنیای نقاشی بوده. Isy Brachot یک هنرمند بلژیکی است که نخستین بار کلمه هایپر رئالیسم را به کار برد. او از این نام برای نمایشگاه بزرگ خود که واقع در بروکسل بود و در سال 1973 تأسیس شد استفاده کرد. نمایشگاه این هنرمند بلژیکی برگرفته از کارهای فتورئالیست هایی آمریکایی به نامRalph Goings،Chuck Close،Don Eddy،Robert Bechtle، Richard McLeanو هنرمندان اروپایی به نام Domenico Gnoli، Gerhard Richter، Konrad Klapheck و Roland Delcolبود. از آن زمان به بعد نقاشان زیادی سبک نقاشی هایپر رئال را مورد استفاده قرار دادند.

نقاشان معروف هایپر رئالیسم کدام اند؟

نقاشان زیادی هستند که نقاشی‌های خود را به سبک هایپر رئال می‌کشند، اما برخی از آن‌ها بسیار معروف هستند و تمام دنیا آن‌ها را می‌شناسند، این نقاش‌هاعبارت‌اند از:

  1. Jason de Graaf
  2. PEDRO CAMPOS
  3. SIMON HENNESSEY
  4. DENIS PETERSON
  5. ROBERT BECHTLE
  6. GUSTAVO SILVA NUEZ
  7. و...

ارتباط هاپر رئالیسم و عکاسی

 

نقاشی هایپر رئال و عکاسی

هایپر رئالیسم سبکی پیچیده در عین حال موفق و دیده شده‌ای است، در نقاشی هایپر رئال نقاشان حرفه‌ای توانستند چیز واقعی را با چیزی غیر واقعی در کنار هم با کمک هنر به نمایش درآورند. یک نقاش هایپر رئال معمولاً از سوژه خود چندین عکس ز زوایای مختلف می‌گیرد و با توجه به نور، فوکوس و... تصویری زیبا که با واقعیت تفاوتی ندارد خلقمی‌کند. معمولاً شما نمی‌توانید در نگاه اول تشخیص دهید تصویر رو به روی شما عکس است و یا یک نقاشی هایپر رئال. برای این که بتوانید به خوبی این موضوع رو تشخیص دهید باید دقت و توجه زیادی داشته باشید.

درانتها

به طور کلی هایپر رئال را می توان، شبیه سازی چیزی که هرگز واقعاً وجود نداشته است، توصیف کرد. آن ها واقعیتی کاذب ایجاد کرده و مخاطب را در تشخیص به اشتباه می اندازد. نقاشی هایپر رئال حاصل یک تصویر با وضوح بسیار بالا هستند که به کمک دوربین های دیجیتال گرفته شده و بر روی کامپیوتر نمایش داده می شوند. در آخر امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید