عکاسی از کودکان

عکاسی از کودک

 

یکی از محبوب­ترین انواع عکاسی، عکاسی حرفه­ ای از کودک است. معمولاً والدین آرزو دارند که با گرفتن عکس­های حرفه­ ای و زیبا از فرزندان خود سال­های اولیه کودکی آن­ها را ثبت کرده و تا ابد به یادگار نگه­ دارند. ممکن است استخدام یک عکاس حرفه­ ای برای این کار بسیار پر هزینه بوده و یا شما وقت مراجعه مداوم به آتلیه را نداشته باشید. همچنین ممکن است در فضا و یا مکانی حضور داشته باشید که دسترسی به یک عکاس حرفه ­ای برای شما مقدور نباشد. در تمامی این موارد شما خودتان و تنها با یک تلفن همراه هوشمند می­توانید عکس­ های فوق­العاده ­ای از کودکان بگیرید.

درست است که کیفیت دوربین­های مخصوص عکاسی بسیار بالا است اما امروزه دوربین­های تلفن­های همراه نیز چیزی کم نداشته و عکس­هایی بسیار با کیفیت می­توانند برای شما بگیرند. حال بیایید ببینیم برای گرفتن یک عکس حرفه ­ای باید چه­ کارهایی را انجام داده و چه نکاتی را رعایت کنیم.

عکاسی از کودک

عکاسی حرفه­ ای از کودک کاری دشوار نبوده و کافی است نکات مورد نیاز را رعایت کنید.


 

1- آماده کردن کودک برای عکاسی

اولین گام برای حرفه ­ای به نظر رسیدن و ثبت عکس­های حرفه ­ای آماده سازی کودک و یا فضای عکاسی است. شما نمی­توانید تنها کلیک کنید و انتظار داشته باشید که عکسی بی­ نقص بگیرید. باید درک درستی از فضا داشته و بدانید چه کارهایی نیاز است تا برای عکاسی حرفه ­ای از کودک خود انجام دهید. شما می­توانید الهام بگیرید، با یک جستجو سریع در گوگل و یا نرم ­افزارهایی مانند اینستاگرام می­ توانید نوع عکس دلخواه خود را پیدا کنید. لباس مناسب، اکسسوری­هایی که دوست دارید و یا اسباب­ بازی کودک را برای گرفتن یک عکس زیبا آماده کنید. همچنین قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرید که در چه حالتی می­خواهید از کودک خود عکاسی کنید؟ آیا دوست دارید زمانی که خواب است از او تصویری ثبت کنید و یا زمانی بیدار و مشغول شیطنت می­باشد؟

2- ژست­های مناسب کودک را بشناسید

ژست­های متعددی وجود دارد که می­توانید برای عکاسی از آن­ها استفاده کنید. در ادامه تعدادی از این ژست­ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- روی شکم: این ژست بسیار ساده به نظر می­رسد اما تأثیر باور نکردنی دارد. کودکتان را راهنمایی کنید تا روی شکم خود دراز کشیده و سر خود را میان دستان و یا روی بازوهایش بگذارد. این ژست کودک را می­توانید برای هر سنی انجام دهید.

عکاسی کودک

یکی از ساده­ ترین ژست­ها دراز کشیدن روی شکم است


 

2- چرخش سر: یک ژست ساده برای عکاسی حرفه ­ای از کودک این است که فرزندتان از شما دور باشد اما کودک شما می­تواند سرش را برگردانده و یا حتی کمی از بدن خود را نیز بچرخاند تا مقداری از بدنش در عکس نیز مشخص باشد.

عکس کودک

به چرخش سر کودک توجه کنید.

 

 

3- پریدن: یک ژست عالی که سرگرم کننده و شادی­ آور نیز می­باشد، پریدن آن­ها به هوا است. آن­ها می­توانند درجا پریده و یا اگر در فضایی باز هستید از روی شاخه، سنگ و... به زمین بپرد. حتی در منزل نیز می­توانید از آن­ها هنگامی روی تخت می­پرند عکاسی کنید. اگر می­خواهید پرش آن­ها چشمگیرتر و بیشتر از حد واقعی به نظر برسد باید از زاویه کمتر عکاسی کنید.

عکس کودکانه

پریدن یکی از بهترین ژست­ها برای عکاسی کودکان است.

 

 

4- عکاسی ساده: یک عکس کلاسیک همیشه برنده است و توجه­ ها را به خود جلب می­کند. عکس­های کلاسیک شامل مواردی چون لبخند زدن، محکم به نظر رسیدن، خندیدن و... است. در عکاسی کلاسیک قاب عکس را با سر کودک خود پر کنید، به طوری که چهره آن­ها را در مرکز قرار داده باشید.

عکاسی حرفه ای از کودک

یک عکس کلاسیک هیچ­گاه قدیمی نمی­شود.


 

5- از بالا به آن­ها نگاه کنید: استفاده از زوایای مختلف در عکاسی حرفه ­ای از کودک بسیار مهم است. اگرچه شما می­توانید از زوایای مختلف عکاسی کنید اما یکی از زاویه­ هایی که عکس شما را بسیار تأثیرگذار و زیبا می­کند زاویه از بالا بوده که کودک نیز به سمت بالا خود نگاه کند و شما را ببینید.

عکاسی از کودک

به زوایا دقت بسیاری داشته باشید.

 

3- صحنه را آماده و تنظیم کنید

زمینه و محیط اطراف کودک شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. محیط و فضای اطراف می­تواند عکس شما را مانند ستاره درخشان کند. زمانی که صحبت از پس­ زمینه می­شود می­توانید هر چیزی را برای آن انتخاب کنید، اما بسیاری از عکاسان حرفه ­ای کودک، برای اینکه کودک مرکز توجه در عکس باشد از پس­ زمینه ­های ساده استفاده می­کنند. زمانی که می­خواهید صحنه را آماده کنید به بازتاب نور بسیار دقت باشید که برای عکاسی حرفه ­ای نکته بسیار مهمی است. کار دیگری که برای آماده­ سازی صحنه می­توانید انجام دهید، استفاده از یک وسیله راحت برای نشستن و یا خوابیدن کودک شما است. می­توانید از روتختی­ها، بالش­ها و یا کوسن­ها استفاده کنید.

عکس کودک

صحنه و پس­زمینه تأثیر بسزایی در عکاسی کودک دارد.


 

همچنین استفاده از اسباب­ بازی­ها نیز برای آماده­ سازی صحنه عکاسی حرفه­ ای از کودک می­تواند مؤثر باشد. گرفتن عکس ساده و تنها از کودک هیچ اشکالی ندارد، اما گاهی داشتن یک وسیله اضافی و یا اسباب­ بازی می­تواند جذابیت عکس را بیشتر کند.

4- از نور درست استفاده کنید

نور تصویر را می­سازد، بنابراین مهم­ترین پارامتر در عکاسی نورپردازی است. چه بخواهید با دوربین­های تخصصی و چه با دوربین تلفن همراه خود عکاسی کنید باید به نور دقت ویژه داشته باشید. نور به دو صورت طبیعی و مصنوعی می­تواند به تصویر شما اضافه شود. خورشید درخشان­ترین منبع نور طبیعی است و اگر در طول روز از کودک خود در فضای باز عکاسی می­کنید، نباید در مقابل آن مقاومت کنید. شما تنها باید از بهترین زمان روز برای عکاسی آگاه شوید تا در شرایطی که نور به نفع شما است اقدام کنید.

عکاسی از کودکان

نور اشتباه تمام زحمات شما را می­تواند به باد دهد.

 

البته شما در منزل نیز می­توانید از نور طبیعی نیز استفاده کنید. با قرار دادن کودک خود در کنار پنجره، درب باز و یا حتی نورگیرها می­توانید از تابش خورشید برای روشن شدن صحنه و کودک خود بهره­ مند شوید. معمولاً بهترین زمان برای این کار زمانی است که خورشید در حال غروب کردن است، بنابراین در آن زمان برای عکاسی حرفه ­ای از کودک خود آماده باشید.

عکاسی کردن از کودکان نکات بسیاری را شامل می­شود که هرکدام می­تواند از صفر تا صد عکس شما را تغییر دهید. توجه داشته باشید که در تمام عکس­ها فرزند خود را شاد نگه­داشته، تا شادابی و خوشحالی را بتوان در چهره ­شان مشاهده کرد. بهترین عکس­ها، آن­هایی هستند که بیشترین تأثیر را روی مخاطب می­گذارند.

وقتی عکسهای قشنگ و دلچسبی از کودک دلبندتان گرفتید حالا وقت اونه تا این عکس ها رو به بهترین شکل چاپ و قاب کنید. اگر خودتون بخواین برای چاپ کردن و بعد قاب کردن این عکسهای زیبا وقت بزارید کلی انرژی و وقت ازتون میگیره و اصلا ممکنه بیخیالش بشین . اما خیلی راحت میتونین با چند تا کلیک ساده از توی بخش چاپ و قاب در سایت قابانا عکستونو توی سایز دلخواهتون چاپ و بعد به صورت آنلاین قاب کنید(میتونین عکستونو توی قابی که دوست دارید ببینیند و بعد انتخاب کنید) و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرین...

لذت یه عکاسی خوب با خدمات قابانا کامل میشه.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید